آبنما کار: 2 روش رایگان و فوق العاده تاثیر گذار برای پیشرفت و رونق کسب و کار که بسیاری از آن غافل هستند! در ادامه با ما همراه باشید.
1 – حضور در سایت های مرجع کسب و کار
اینکه کسب و کار شما در چه شکل و قالبی است بخش زیادی از مشتریان بالقوه خود را می توانید با حضور در سایت های که دیگر کسب و کارها در آن حضور دارند، پیدا کنید.
به علت اینکه اکثر کاربران از طریق موتورهای جستجو کسب و کارها را پیدا می کنند و از طرفی میزان رقابت بین سایت های مستقل کسب و کار برای دیده شدن در نتایج صفحات اول، بسیار زیاد است، در بعضی شرایط داشتن پروفایل در چنین سایت هایی احتمال دیده شدن را بیشتر خواهد کرد. به عنوان مثال از سایت های داخلی مرجع کسب و کار که ساده و رایگان است می توان به سایت صنعت (www.sanat.ir) اشاره کرد.
به عنوان نمونه صفحه بالابر یا آسانسور را ببینید که تامین کنندگان انواع بالابر صنعتی و بالابر نفری محصولات و خدمات خود را ثبت و عرضه کرده اند و کاربران به راحتی می توانند به پروفایل آنها دسترسی داشته باشند و حتی از اخبار، مقالات و رویدادهای شرکت ها و کسب و کارها مطلع شوند. انتخاب عنوان مناسب، فعالیت دائمی، درج بنر و لوگوی با کیفیت برای پروفایل کسب و کارتان از عوامل مهم کلیدی در اعتماد کاربران به حساب می آید.
2- فعالیت حرفه ای در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی نیز از دیگر فرصت هایی بسیار خوب و تاثیر گذار برای معرفی کسب و کار به مشتریان بالقوه می باشد که بسیاری از کسب و کارها از آن غافل هستند. رعایت نکات حرفه ای بسیار مهم تر از اصل حضور در چنین فضاهایی است. درج یک مطلب متمایز و اختصاصی از خودتان بدون کپی از دیگر پروفایل ها همراه با درج هشتگ های کاملا مرتبط به طوری که افراد با جستجوی آنها به صفحه شما دسترسی پیدا کنند از نکاتی است که تاثیر کاملا مستقیم بر دیده شدن صفحه شما خواهد گذاشت. شبکه های اجتماعی پر است از مطالبی که دسترسی به آنها در اکثر مواقع از طریق هشتگ آن مطلب امکان پذیر است. پس سعی کنید هیچگاه مطلبی را بدون هشتگ درج نکنید. در بعضی از مطالب خود نیز شهر و عنوان کسب و کار و عنوان برندهای محصولات خود را نیز به عنوان هشتگ ثبت کنید.