موسس بنیاد گفتگوی جاده ابریشم: ایران شخصیت های بانفوذ را در چین نادیده نگیرد

به گزارش آبنما کار موسس بنیاد گفت وگوی جاده ابریشم که برای بسط همکاریهای گردشگری با ایران تمایل دارد، اشاره کرد: ایران باید از شخصیت های اثرگذار که در جامعه چین نفوذ و قدرت کلامی دارند برای تبلیغ و معرفی این کشور، بیشتر استفاده نماید. نباید نفوذ چهره ها را در چین نادیده گرفت.
کوی یی تینگ (Cui Yi ting) با اشاره به این که بنیاد گفت وگوی جاده ابریشم در ۴۷ کشور همچون ایران نمایندگی دارد و بیشتر در زمینه اجرای تورهای تجاری و فرهنگی فعال است، در گفت و گو با ایسنا درباره نگرانی هایی که در جامعه چین درباره سفر به ایران وجود دارد، اظهار نمود: با عنایت به فیلم هایی که از جاذبه های ایران در چین پخش شده و سخنانی که بتازگی مسؤولان گردشگری ایران در مسافرت به چین و در دیدار با مقامات و رسانه های کشور ما داشته اند، به این نتیجه رسیدم فضای آرام و دوستانه ای در ایران وجود دارد. حالا درک بهتر و عمیق تری از این کشور پیدا کرده ایم و با عنایت به حرفه و جایگاهی که در جامعه چین داریم می توانیم به آنها توضیح دهیم که ایران امن و زیبا است.
وی درباره پذیرش این یافته ها از طرف چینی ها و تغییر دیدگاه آنها درباره ایران با عنایت به رفتاری که رسانه ها با حوزه خاورمیانه و خصوصاً ایران دارند، اظهار داشت: بستگی دارد چه شخصیت هایی ایران را تبلیغ یا معرفی کنند. فکر می کنم بنیاد ما چنین جایگاهی را داشته باشد و بتواند پیام ایران را به مردم چین منتقل کند. بهتر است ایران برای معرفی از شخصیت هایی با نفوذ و قدرت کلامی بیشتر در جامعه چین بیشتر استفاده نماید.
او افزود: ایده من این است که برای ایران تبلیغات بیشتری در چین انجام دهم تا فرهنگ دو ملت به یکدیگر نزدیک شود.
کوی همین طور اظهار داشت: ایران برای نفوذ در بازار گردشگری چین باید روی سفرهای فرهنگی با ساختار عمیق تر بیشتر برنامه ریزی کند و میزان رفت وآمدهای تجاری در حوزه گردشگری را افزایش دهد. نباید انتظار داشت با یک جلسه بین آژانس های ایرانی و چینی همه مسائل حل شود.

منبع: