کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران که مسؤولیت پاسخگویی به مسافران نوروزی را داشت، از دریافت 96 هزار تماس آگاهی داد و اعلام نمود: بیش از یک هزار و 600 شکایت به سامانه «ملی سفر» رسید که بیشترین شکایت ها به ˮتاسیاست اقامتیˮ و ˮآژانس های مسافرتیˮ اختصاص دارد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، سامانه ملی سفر (۰۹۶۲۹) از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ به ۹۵ هزار و ۶۷۸ تماس در زمینه های مختلف، همچون اطلاعات راه ها، وضعیت آب و هوا، جاذبه های گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، امداد خودرو و اماکن پذیرایی، مراکز درمانی و مراکز خدمات رفاهی، پاسخ داده است. ارائه خدمات نوروزی به توریستهای خارجی به زبان های انگلیسی و عربی از دیگر اقدامات این سامانه بود.
برمبنای اطلاعات ثبت شده در بازه زمانی ۱۸ روزه، بیشترین تماسهای گرفته شده با سامانه ۰۹۶۲۹ به درخواست گردشگران در حوزه اطلاعات مربوط به “اماکن اقامتی” با نزدیک به ۲۵ هزار مورد، “اطلاعات راه ها و وضعیت ترافیکی جاده های مواصلاتی” با بیش از ۲۲ هزار تماس و بعد از آن “وضعیت آب و هوای مناطق مختلف” با ۱۶ هزار و ۴۳۲ مورد تماس اختصاص داشت.
همچنین، در این دوره زمانی، بیش از یک هزار و ۶۰۰ شکایت در سامانه ملی سفر ثبت گردید که بیشتر به انتقاد و شکایت از مراکز اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی ارتباط داشت. در این بازه زمانی، ۲۱۶ مورد تقدیر و تشکر از تاسیسات گردشگری و خدماتی نیز ثبت گردید.