آبنما کار: به گزارش آبنما کار، مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر از ثبت ۱۸ هزار ورود به سامانه اعضای این مجموعه از راه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در ماه های گذشته اطلاع داد.
به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر ایجاد دسترسی آسان، سریع و باکیفیت در بهره مندی اعضا از خدمات و تسهیلات را از دغدغه های مهم صندوق اعتباری هنر عنوان نمود و اظهار داشت: در این راستا، میتوان توسعه خدمات رسانی به هنرمندان، دریافت بیشتر از چهار هزار معرفی نامه برخط از اصحاب رسانه، ایجاد زیرساخت های لازم برای سرعت بخشی به فرآیند ثبت نام، تمدید عضویت، عرضه انواع تسهیلات و خدمات صندوق هنر همراه با راه اندازی پیام رسان اختصاصی این مجموعه با بیشتر از ۳۲ هزار عضو را همچون اقدامات در دولت مردمی عنوان نمود.
امیر رسولی به جزئیات نحوه آماده سازی و ایجاد زیرساخت های لازم از لحاظ فناوری اطلاعات برای بهینه سازی عرضه خدمات، تسهیلات و بهره مندی از دیگر امکانات و ظرفیتهای موجود صندوق هنر در دولت مردمی اشاره نمود و اضافه کرد: یکی از دغدغه های ما در مدیریت فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در واقع ایجاد دسترسی آسان، سریع و باکیفیت در بهره مندی اعضای محترم از خدمات عرضه شده است.
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در ادامه ضمن اشاره به توسعه سامانه اطلاعات یکپارچه هنرمندان (سایه)، هدف از این مهم را شفاف سازی اطلاعات و تسریع فرآیند خدمات رسانی به جامعه فرهنگی و هنری کشور عنوان نمود و اظهار داشت: این سامانه با تشکیل پایگاه جامع، اطلاعاتی کم نظیر از قشر فرهیخته هنرمند را جمع آوری کرد تا مبنای تصمیم گیری برای تخصیص عادلانه منابع قرار گیرد. همینطور با تحلیل اطلاعات، روند توسعه خدمات صندوق اعتباری هنر در سالهای پیش رو قابل ترسیم خواهد بود.
وی ضمن اشاره به تاکید رئیس جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص «اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند»، اظهار داشت: صندوق اعتباری هنر با پیگیری های انجام شده جز پیشگامان اتصال به این درگاه به حساب می آید. این در شرایطی است که از آبان ماه ۱۴۰۱ بیشتر از ۱۸ هزار ورود از این طریق به پروفایل عضویت صندوق اعتباری هنر ثبت شده است.
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر ضمن اشاره به مزایای ورود از راه پنجره ملی دولت هوشمند برای اعضا، اظهار نمود: با عنایت به این که اطلاعات افرادی که از این درگاه وارد فرآیند عضویت صندوق می شوند، به صورت برخط برای صندوق ارسال می شود، دیگر نیازی به احراز هویت آنها توسط صندوق نیست. ازاین رو ضمن تسهیل و افزایش دقت، فرآیند ثبت نام هم برای این دسته از افراد تسریع می شود.
رسولی در قسمت دیگری از سخنان خود از طریق اندازی «پیام رسان اختصاصی صندوق هنر» بعنوان یکی دیگر از اقدامات مهم در توسعه خدمات رسانی به اعضا بر بستر فناوری اطلاعات یاد کرد و اضافه کرد: به منظور ارتباط مستقیم با اعضا در جهت دسترسی ساده و بی واسطه به اخبار و اطلاعات و همینطور امکان بهره مندی از خدمات صندوق، این پیام رسان به راه افتاده است. هم اکنون این پیام رسان بیشتر از ۳۲ هزار عضو دارد که هر روز به تعداد اعضای آن افزوده می شود.
وی در ادامه یکی دیگر از اقدامات مهم صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی را، برقراری ارتباط با سامانه های معاونت مطبوعاتی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایجاد امکان دریافت معرفی نامه برخط عنوان نمود و اظهار داشت: با اتصال به این سامانه ها معرفی نامه های صادر شده از معاونت ها، به صورت برخط به صندوق اعتباری هنر منتقل شده و احتیاج به رجوع حضوری افراد و یا بارگذاری معرفی نامه نیست. این اقدام در سرعت بخشی به فرآیند ثبت نام و یا تمدید عضویت اعضا نقش قابل ملاحظه ای داشته به صورتی که از زمان راه اندازی این سرویس تاکنون، بیشتر از چهار هزار معرفی نامه از این طریق برای سامانه عضویت صندوق اعتباری هنر ارسال شده است.
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر ضمن اشاره به تلاش، فعالیت ها و اقدامات بی وقفه انجام گرفته همکاران صندوق اعتباری هنر، اظهار امیدواری کرد: با تشکیل زیرساخت های لازم، ضمن استمرار فعالیت ها و غنیمت شمردن فرصت خدمتگزاری، بتوانیم بیشتر از پیش رضایتمندی اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور را فراهم نموده و مجموعه ای پیشرو در عرضه خدمات و تسهیلات به قشر فرهیخته فرهنگ و هنر در کشور را رقم بزنیم.
منبع: abnamakar.ir