آبنما کار: تازه ترین کنسرت علی زندوکیلی خواننده موسیقی پاپ کشورمان شامگاه روز شنبه بیستم آبان ماه با همراهی ارکستر ایستگاه در مرکز همایش های برج میلاد تهران اجرا شد.
به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، علی زندوکیلی خواننده موسیقی پاپ کشورمان شامگاه روز شنبه بیستم آبان ماه با همراهی ارکستر «ایستگاه» به سرپرستی مهدی نوروزی که تجربه همکاری با هنرمندانی چون ریچارد کلایدرمن را کارنامه کارهای خود به ثبت رسانده است تازه ترین کنسرت خودرا در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار کرد.
در این کنسرت که به صورتی نخستین کنسرت زندوکیلی در عرصه موسیقی ارکسترال به حساب می آمد آثار منتخب این خواننده پیش روی مخاطبان قرار گرفتند.
در ابتدای این برنامه که تلاش شده بود با حال و هوایی انرژی بخش پیش روی مخاطبان قرار بگیرد، ابتدا قطعه «آتش در آب» اجرا شد و علی زندوکیلی کوشش کرد تا با شیوه های منحصر به فردی که در اجرای صحنه ای دارد، فضای نشاط بخشی را برای مخاطبان فراهم سازد، شرایطی که بااینکه به یک باره با قطع شدن چند خطِ صدایی سالن و صدای سازها مواجه گردید اما وی کوشش کرد تا با همراهی نوازندگان فضای اجرای اثر را به گونه ای کنترل کند که مخاطبان آنچنان که باید متوجه این نقص فنی که پس از چند دقیقه مرتفع شد، نشوند.
این خواننده پس از خوش و بشی که با طرفدارانش داشت، بلا فاصله به اجرای قطعه «نقاب» که در موسیقی سریال «آقازاده» مورد استفاده قرار گرفته بود، پرداخت و بعد از آن قطعه ریتمیک و شیرازی «باهار شیراز» را اجرا کرد؛ که این اثر نیز توانست با استقبال خوب مخاطبان مواجه شود. شرایطی که از ابتدا تا انتهای کنسرت به گونه ای برنامه ریزی شده بود که آثار غمگین و ریتمیک در فواصل مختلف برنامه بصورت یک در بین پیش روی مخاطبان قرار گیرد.
«بی تفاوتی» و «عطر خاطره» ۲ اثر دیگری بودند که بعد از اجرای این آثار پیش روی مخاطبان قرار گرفتند. آثاری که هرکدام به سبب حال و هوای متفاوتی که برای شنوندگان داشتند، توانستند با استقبال خوب آنها مواجه شوند. این درحالی است که تسلط خوب زندوکیلی در اجرای صحنه ای که به مدد تجربه چندین ساله وی در اجرا و خوانش آثار موسیقایی حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران به دست آمده است، شرایط با کیفیتی را برای این کنسرت فراهم ساخته بود. موقعیتی که بنظر می رسد می تواند این خواننده را هر از چندگاهی به سال هایی که در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران فعالیت داشت، باز گرداند و بتواند بار دیگر آثاری را در این زمینه پیش روی مخاطبان قرار دهد.
«فصل پریشانی» و «لالایی» عنوان قطعات دیگر کنسرت علی زندوکیلی بود که برای تماشاگران سالن اجرا شد و بعد از آن قطعه شاد و ریتمیک «صنم» بر طبق یک تم آذربایجانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت. آثاری که هرسه آنها تبدیل به آهنگ های محبوب این کنسرت شدند و شرایطی را فراهم ساختند که هریک از نوازندگان نیز در فواصل زمانی اجرای این قطعه به تک نوازی بپردازند. این در حالیست که حضور ارکستر زهی از بانوان هنرمند و تولید جلوه های ویژه کامپیوتری ویژه هر یک از قطعات کنسرت هم حال و هوای ویژه ای را به تازه ترین کنسرت علی زندوکیلی داده بود که توانست تبدیل به یکی از وجوه تمایز این کنسرت با دیگر کنسرتهای این خواننده شود.
«جانانه»، «زیباترین رویا»، «دنیای بی رحم»، «قرار من»، «باورم کن»، «روسری آبی» و «شهر غریبه» نیز دیگر آثاری بودند که تا پایان این برنامه پیش روی مخاطبان قرار گرفتند تا تازه ترین کنسرت علی زندوکیلی به تهیه کنندگی محمود شبیری تبدیل به یکی از خاطره انگیزترین شب های طرفدارانی شود که این خواننده را برای تماشای کنسرت انتخاب کردند. خواننده ای که بااینکه مولفه های خوانندگی اش در عرصه موسیقی ایرانی قبل تر از فعالیتش در موسیقی پاپ، پیش روی مخاطبان قرار گرفته بود اما همین که یک خواننده با خاستگاه حضور در موسیقی ایرانی در تلاش است تا آثار پرمحتوا و با کیفیتی را در روزگار فعلی عرضه آثار موسیقایی پاپ به مخاطبان ارائه دهد، می تواند یکی از وجوه مهم این حضور باشد که می بایست درباره ی نقاط ضعف و قوت آن حرف های زیادی را بیان نمود.
آنچه علی زندوکیلی به عنوان یکی از خوانندگان تراز اول موسیقی ایران دراین کنسرت پیش روی مخاطبان قرار داد، بااینکه به لحاظ محتوایی و غیر از چند تک آهنگ جدید تفاوت چندانی با دیگر کنسرت هایش نداشت، اما تلاش او و سایر دست اندرکاران کنسرت جهت استفاده از سازهای ایرانی در کنار سازهای الکترونیک و ویژه کنسرتهای پاپ و همین طور استفاده از نوازندگان سازهای کلاسیک در قالب یک ارکستر معتبر دربرگیرنده احوالات مثبتی است که در کنار صدای گرم و خوش لحن زندوکیلی می تواند فضای کنسرت او را به نسبت برخی دیگر از خوانندگان متمایز کند.