به گزارش آبنما کار، علیرضا قربانی بعد از برگزاری تور کنسرت اروپا و کانادا حالا در چارچوب یک تور زمستانی با مخاطبانش دیداری در تهران تازه کرد؛ دیداری سرشار از موسیقی و زمزمه هایی از «روزگار غریب»، «مدار صفردرجه»، «ارغوان» و…
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، هتل اسپیناس پالاس شامگاه گذشته (۹ دی ماه) میزبان علاقمندان موسیقی کلاسیک ایرانی بود که آمده بودند، ساعتی را میهمان موسیقی علیرضا قربانی و ارکسترش باشند. اجرایی که اینروزها سر و صدای زیادی کرده، بلیت هایش به سرعت فروش رفته و مخاطبان زیادی را هم جذب کرده است.
علیرضا قربانی از اوایل سال ۱۴۰۲ حدودا بدون توقف چندانی چه در ایران و چه خارج از ایران روی صحنه رفته است و الان در نیمه دوم سال، برای دومین بار است که تور کنسرت برگزار می نماید. درحقیقت این هنرمند با وجود طولانی شدن برگزاری تور کنسرت هایش، همچنان با انرژی به مدت دو سانس در هر شب روی صحنه می رود؛ البته اینکه این امر تا حدودی هم نگران کننده است؛ به هر حال این تراکم اجرای زنده می تواند به سلامتی او صدمه وارد کند.
اما با وجود نگرانی هایی که در رابطه با امکان صدمه رسیدن به صدای قربانی وجود دارد اما در کنسرت شب گذشته او، شاهد یک اجرای تمیز و درخور بودیم که البته با وجود کیفیت قابل قبول اجرای قربانی و ارکستر، اما بعضاً باتوجه به مشکلاتی آکوستیک سالن اسپیناس پالاس که امری همگانی در سالن های کنسرت ایران است، بعضاً صدا آنگونه که باید نبود و گاه شاهد تقابل صدای قربانی و ارکستر بودیم.
قربانی بعد از اجرای چند قطعه در میانه کنسرت، خطاب به مخاطبان اظهار داشت: «سلام به روی ماه شما. از سوی دوستان عزیزم که با آنها به اجرای برنامه می پردازیم درود و سپاس عرض می کنم خدمت شما و حضور شما سبب افتخار ماست. احساس مسئولیت و افتخار می نماییم که لطف و محبت شما شامل حال ما شده است؛ امیدوارم که لایق آن باشیم.»
در این کنسرت علیرضا قربانی همانطور که اشاره شد آثار آشنا و بعضاً کمتر آشنا را اجرا کرد که گوش سپردن به هر کدام از آنها خالی از لطف نبود؛ چه اجرای «مدار صفر درجه» که آدم را پرت می کرد به سالهای دوری که این سریال از تلویزیون پخش می شد و چه اجرای «ارغوان» که با تسلط کامل اجرا شد و چه اجرای شورانگیز قطعه «روزگار غریب» که در آخر کنسرت اجرا شد و مردم به درخواست قربانی همگی یکصدا این اثر را هم خوانی کردند.
کنسرتهای زمستانی علیرضا قربانی در تهران از هفتم دیماه در «رویال هال» با استقبال مخاطبان شروع شده است و تا ۲۲ دی در دو سانس ۱۸ و ۲۲ در هتل اسپیناس پالاس با اجرای ۱۳ قطعه ادامه خواهد داشت.
«عروج» به آهنگسازی حسام ناصری و شعر ابوسعید ابوالخیر، «پریشانی» به آهنگسازی حسام ناصری و شعر احمد امیرخلیلی، «پل» به آهنگسازی حسام ناصری و شعر احمد امیرخلیلی، «بوی گیسو» به آهنگسازی حسام ناصری و شعر واقف لاهوری، «گفتگو (دیوار)» به آهنگسازی سیاوش ولی پور و شعر حسین منزوی، «عشق آسان ندارد» به آهنگسازی ستار اورکی و شعر اهورا ایمان، قطعه بی کلام در شوشتری به آهنگسازی حسام ناصری، «در زلف تو آویزم» به آهنگسازی حسام ناصری و شعر امیرخسرو دهلوی، «عاشقانه نیست» به آهنگسازی حسام ناصری و شعر اهورا ایمان، «زلف سیه» به آهنگسازی و شعر غلامحسین مین باشیان، «چشم هایش» به آهنگسازی حسام ناصری و شعر شهریار، «مرا ببخش» به آهنگسازی حسام ناصری و شعر حسین غیاثی و «روزگار غریب» به آهنگسازی حسام ناصری و شعر احمد شاملو و حمید خلف بیگی عناوین قطعات این رپرتوار هستند.
علیرضا قربانی تلاش کرده بود، میان این اجرای و اجرای قبلی تفاوتی برای مخاطبان قائل شود و برای همین «گفتگو»، «در زلف تو آویزم»، «زلف سیه»، «چشم هایش» و«مرا ببخش» قطعات جدید نسبت به رپرتوار کنسرت سعدآباد در تابستان سال جاری هستند.
اعضای ارکستر عبارتند از: تنظیم قطعات برای ارکستر: حسام ناصری، پیانو و سازهای الکترونیک: حسام ناصری، ویلن و کمانچه: سامان صمیمی، تار و سه تار: هومن مهدویان، ویلن یک: امین عطایی، آرمین قضاتی، رایین نورانی، بهار فلسفی، برهان همتی، ویلن دو: آرش جامع، نگار فرجی، کوشا صرافی، سارا نادری، زهرا کریمی، ویولا: دانیال جورابچی، طناز اسدالهی، مهدی منادی، الهام عادلی زاده، ویلنسل: مسعود فیروزی نژاد، محمدحسین غریبی، پروشات زندآیین، سینا آذرآباد، فلوت: شقایق صادقیان، ابوا: حسام صدفی نژاد، هورن: نرگس تقی پور، هومان باقی، گیتار باس: دارا دارایی، پرکاشن: ذکریا یوسفی، شایان ریاحی.
کارگردانی و طراحی صحنه این کنسرت را فرید ناظرفصیحی، طراحی و مهندسی صدا را آرش پاکزاد، مدیریت فنی صدا و نور را بهنام شبستری و طراحی و اجرای نور را سینا سینایی بر عهده دارند.