آلبوم موسیقی شاگرد تاج اصفهانی شنیدنی شد

آبنما کار: آلبوم موسیقی «حال بُستان» با صدای فضل اله شاهزمانی، آوازخوان مکتب اصفهان در هنرسرای خورشید اصفهان، به همت دفتر تخصصی موسیقی شهرداری اصفهان با حضور هنرمندان و مردم اصفهان اجرا شد.

به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، در این رونمائی منصور اعظمی کیا (پژوهشگر، ردیفدان و آوازخوان مکتب اصفهان) اظهار داشت: از آنجائی که هویت هر هنرمند برمبنای سه پارامتر مکتب (تربیت شاگردان)، سبک (فرم شخصی در اجرا)، شیوه (مطالب محتوائی موسیقی ردیف) شکل می پذیرد و این اصل در همه هنرهای هفتگانه جاری است. از طرفی خصیصه های ذاتی سبک ساز و آواز اصفهان بگونه ای است که تمامی تربیت شدگان در این مکتب در صورت هوشیاری و اندیشمندی می توانند خودرا از معاصرین و گذشتکان مجزا کنند و استقلال هنری خودرا نشان دهند، کارنامه‌ی هنری استاد فضل اله شاهزمانی نیز به خوبی نشانگر موجودیت و اعتبار مکتب، شیوه و سبک در هنر آواز ایرانی بوده و هست.

در ادامه برنامه مستندی از فضل اله شاهزمانی پخش گردید و سپس شاهزمانی با حضور پشت تربیون کار خودرا مرهون عشق و علاقه به آواز و موسیقی ایرانی طی سالهای فعالیتش عنوان نمود.

در آخر برنامه گروه موسیقی برادران سعیدی (از شاگردان استاد فضل اله شاهزمانی) به اجرای برنامه پرداختند و هنرمندان؛ امیرمهدی مقدم (عود)، سیاوش عابدزاده (تار)، امیر محمدزاده (کمانچه) و ایمان بهلول (تنبک) قطعاتی را در مایه شور و ابوعطا با آواز علی و محمد سعیدی اجرا کردند.

فضل اله شاهزمانی متولد اول اردیبهشت ۱۳۲۹ از تربیت شدگان مکتب استاد حسین یاوری و جلال تاج اصفهانی و بازنشسته صدا و سیمای مرکز اصفهان است که از دهه ۵۰ به امر تدریس آواز ایرانی مشغول و همچون فعالیتهای فرهنگی هنری او می توان به تأسیس واحد آموزش موسیقی صدا و سیمای مرکز اصفهان اشاره نمود. شاهزمانی آثاری را نیز به آهنگسازی مرحوم سیروس ساغری و جمشید برازنده برای مرکز اصفهان تولید کرده که همچون آنها آهنگ «ایران» است که در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق تولید و از رادیو پخش گردید.

آلبوم موسیقی «حال بُستان» مجموعه ای از ساز و آوازهای شاهزمانی است که در مایه های، سه گاه، شور، اصفهان و ماهور با هنرمندان صاحب نام اصفهان از جمله؛ حسن منصوری، مسیح کبوتری، مسعود کبوتری، عباس علیخانی، محمد گلستانه زاده و مجید حسابی اجرا شده که به همت دفتر تخصصی موسیقی شهرداری اصفهان، توسط شرکت فرهنگی هنری شمیم داودی کهن منتشر گردید.