شروع عملیات عمرانی باغ موزه ستارخان تبریز

آبنما کار: آذربایجان شرقی شهردار منطقه 4 تبریز از شروع خاکبرداری محوطه باغ موزه ستارخان آگاهی داد.
هادی مقدم زاده با بیان این خبر اظهار داشت: اجرای عملیات عمرانی محوطه باغ موزه ستارخان به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و با اعتبار اولیه ۱۵۰ میلیاردریال توسط شهرداری منطقه ۴ شروع شد.
وی تصریح کرد: قبل از این و طی ماه های اخیر در امتداد حفظ و هویت افزایی خانه های تاریخی تبریز در این محدوده ۸ ملک برای راه اندازی این پروژه تملک و آزادسازی شده است.
وی اظهار داشت: این پروژه جزو طرح های مهم عمرانی تبریز شمرده می شود که با پیگیری یعقوب هوشیار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در این دوره مدیریت شهری قابل بهره برداری خواهد بود و بعد از افتتاح آن شاهد حضور توریستهای داخلی و خارجی در باغ موزه ستارخان خواهیم بود.
مقدم زاده اشاره کرد: طرح فاخر باغ موزه خانه تاریخی ستارخان با همکاری دانشکده معماری دانشگاه هنر اسلامی و معاونت شهرسازی شهرداری تبریز تدوین شده، که با محوطه سازی و طراحی باغ ایرانی ایجاد می شود.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی شرکت تبریز، وی ادامه داد: این بنای تاریخی در هویت بخشی جمعی و رونق اقتصاد شهری نقش به سزایی داشته که در خیابان دوه چی (شمس تبریزی) یکی از قدیمی ترین خیابان های تبریز واقع شده است.

منبع: