معاون امور اقتصادی وزارت کار تاکید کرد؛ لزوم ادامه طرح های حوزه امنیت غذایی خانوارها در دولت چهاردهم

به گزارش آبنما کار، معاون اموراقتصادی وزارت کاربا اشاره به لزوم ادامه طرح های حوزه امنیت غذایی خانوارها در دولت چهاردهم اظهار داشت: کالابرگ درمدت یک سال به بلوغ رسید وطرح فجرانه باتوزیع ۱.۸میلیون تن موادغذایی موفق بود.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، پنجمین نشست هم اندیشی دبیرخانه های سلامت دستگاه ها با حضور علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی، محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی و مدیران و نمایندگان وزارت خانه ها و سازمان های مرتبط برگزار گردید.
عسگریان در این جلسه با اشاره به اینکه پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، حاصل کار بررسی و تحلیل دقیق با ۱۵۱ شاخص و وضعیت وسع سنجی کاملا مشخص است، اظهار داشت: بستر پرارزش و گسترده ای در سطح کشور ایجاد کردیم و با اتصال ۲۰۰ تا ۲۳۰ هزار فروشگاه میتوان هر طرح عدالت محور را در این بستر پیاده سازی کرد.
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: تمام فعالیتهای اعتباری و هر آن چه در حوزه معیشتی، اجتماعی، فرهنگی و وزرشی درحال انجام و یا برنامه ریزی است را میتوان در شبکه ملی اعتبار اجرا کرد.
وی ضمن اشاره به ضرورت تداوم طرح های حوزه امنیت غذایی خانوارها در دولت چهاردهم، افزود: کالابرگ در مدت یک سال به بلوغ رسید و طرح فجرانه آن به صورت بسیار موفق خویش را نشان داد به صورتی که در طرح کالابرگ فجرانه بیشتر از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن مواد غذایی در ۱۱ قلم کالا بدون چالش توزیع شد.
عسگریان تاکید کرد: در طرح رفع سوءتغذیه کودکان زیر ۵ سال با عنایت به ارتباط مستمری که با وزارت بهداشت داشتیم، تعداد افراد مشمول به این وزارت خانه معرفی و بعد از اتصال به پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، در نهایت ۱۳۱ هزار نفر مشمول اجرای این طرح شدند.
وی اظهار داشت: سرپرست خانوار در این طرح نمی تواند به اصطلاح کوپن فروشی کند چون که وزارت بهداشت به صورت «تن سنجی» رشد کودکان را رصد می کند و اگر رشدی صورت نگرفته باشد، طرح قطع و از هزینه کرد نامناسب خانوارها جلوگیری می شود.
معاون وزیر رفاه اظهار نمود: طرح یسنا را هم با بخش خصوصی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و آستان قدس رضوی با ۲۴ هزار مادر شروع کردیم و در گام دوم به یک میلیون مادر افزایش پیدا کرد.

تأمین امنیت غذایی از مسئولیت های مهم دولت است

سمیرا اسمعیلی شهمیرزادی، مدیرکل دفتر بیمه های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این جلسه اظهار داشت: تأمین امنیت غذایی از مسئولیت های مهم دولت می باشد و دولت در این خصوص گامهای بسیار خوبی برداشته است.
وی اضافه کرد: یکی از اهداف مهم و استراتژیک در همه کشورها، سلامت و غذا خصوصاً امنیت غذایی است، امنیت غذایی زمانی حاصل می شود که افراد در همه مقاطع، به مقدار کافی مواد غذایی باکیفیت و سالم دسترسی داشته باشند.
اسمعیلی با اشاره به اینکه عرضه طرح معیشتی و حمایتی کالابرگ یکی از مهم ترین راهکارهای دولت در جهت کاهش مشکلات معیشتی خانوارهای کم درآمد است، اظهار داشت: در دولت سیزدهم کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون امور اقتصادی با هدف ارتقای امنیت غذایی آحاد جامعه به کمیسیون های مبحث سند ملّی دانش بنیان امنیت غذایی، افزوده شد که مسئولیت مستقیم این کمیسیون برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
مدیرکل دفتر بیمه های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نشست های هم اندیشی دبیرخانه های سلامت دستگاه ها با هدف تبیین برنامه ها و هم اندیشی سازمان های مختلف در جهت پیشبرد یک هدف واحد برگزار می شود، تصریح کرد: تداوم طرح های وزارت رفاه با همکاری و ارتباط تنگاتنگ دبیرخانه شورایعالی سلامت میسر است.
محمداسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی هم در این جلسه با تاکید بر اهمیت تداوم طرح های عنوان شده در بهبود رفاه اجتماعی، سلامت و امنیت غذایی آحاد جامعه، برای همراهی دبیرخانه با وزارت کار اعلام آمادگی کرد.