مدیرکل میراث فرهنگی فارس: زهکشی نقش رستم به مناقصه گذاشته می شود

به گزارش آبنما کار، فارس مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به اینکه کاوش ها در مجموعه نقش رستم به منظور رفع معضل فروشست و فرونشست زمین ادامه دارد، اظهار داشت: زهکشی این مجموعه را به مناقصه خواهیم گذاشت.
محمد ثابت اقلیدی در گفتگو با خبرنگار ایسنا از شکسته شدن شیشه تابلو راهنمایان گردشگری در نقش رستم اطلاع داد و اظهار داشت: در روز پنج شنبه، ۲۵ مردادماه جاری شیشه تابلو راهنمایان گردشگری نقش رستم بر اثر گرما شکست که دو روز پیش آنرا تعویض کردیم.
وی بیان نمود: الان در منطقه نقش رستم درحال کاوش هستیم تا مبحث فروشست یا فرونشست ها را بخصوص هنگام بارندگی مرتفع نماییم.
ثابت اقلیدی خاطرنشان کرد: زهکشی مجموعه نقش رستم را به مناقصه می گذاریم تا از این به بعد هنگام بارندگی، آب باران به زیر مسیرهای نقش رستم نیاید و در نهایت فروشست یا فرونشست زمین در این مجموعه نداشته باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به اینکه برای مجموعه تخت جمشید هم چندین طرح مختلف تدوین کرده ایم که برآوردهای این طرح ها در حال انجام می باشد، اظهار داشت: طرح برزن جنوبی، جاده ورودی، روشنایی مسیر و توسعه موزه تخت جمشید همچون این طرح ها هستند.
وی افزود: یکی از اتفاقات بزرگی که در مجموعه تخت جمشید درحال رخ دادن است اینست که سیستم اداری را به بیرون مجموعه منتقل می نماییم. برای این کار، برآوردها انجام شده است و در نهایت موزه تخت جمشید توسعه می یابد و یک موزه حرفه ای آنجا شکل می گیرد.

منبع: