تا پایان امسال ۲۵۰ کیلومتر از طریق آهن خراسان جنوبی آماده ریل گذاری می شود

به گزارش آبنما کار، معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در یک سال گذشته بیشتر از ۷۰ کیلومتر مسیر ۴۳۲ کیلومتری سهم استان از ابر پروژه ریلی شرق، آماده ریل گذاری شده است و تا پایان سال جاری ۲۵۰ کیلومتر از این مسیر آماده ریل گذاری خواهد شد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایرنا، علیرضا عباس زاده روز سه شنبه در آیین تحویل ماشین آلات عمرانی و خدماتی به دهیاری های استان که همزمان با پنجمین روز هفته دولت در روستای حاجی آباد بیرجند برگزار شد، اضافه کرد: پروژه راه آهن از محل تهاتر نفتی با قوت درحال اجراست و امروز این پروژه فعال ترین پروژه عمرانی و مهم ترین پروژه زیرساخت حمل و نقل کشور است که امیدواریم با همین قوت و سرعت ادامه یابد.
عملیات زیرسازی راه آهن زاهدان – زابل – بیرجند – مشهد حد فاصل نهبندان – بیرجند – قاین – یونسی بعد از گره گشایی از تأمین اعتبار آن، شهریور سال قبل با حضور رئیس جمهور شهید در خراسان جنوبی شروع شد و در برنامه جدید، مسیر راه آهن حوزه سرزمینی خراسان جنوبی در ۱۵ قطعه تعریف شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی هم با برآورد اولیه ۵۰ همت درحال اجراست.
وی تقویت و پایدارسازی شبکه گازرسانی را از دیگر اقدامات زیرساختی در استان عنوان نمود و اضافه کرد: در شروع سال دوم دولت سیزدهم پایان گازرسانی به خراسان جنوبی را جشن گرفتیم و گازررسانی به همه روستاهای استان به صورت کامل انجام شده است.
عباس زاده بیان نمود: گازرسانی به بیشتر از ۶۰۰ روستای خراسان جنوبی در سه سال قبل تکمیل شد که اقدام شاخصی است و بیشتر از ۱۰۰ هزار میلیاردریال اعتبار برای اجرای بیشتر از هزار و ۵۰۰ پروژه حوزه گازرسانی استان هزینه شده است.
وی ضمن اشاره به افتتاح خط انتقال ۱۷۶ کیلومتری گازرسانی از دشتک زابل به نهبندان با اعتبار بیشتر از ۷۲ هزار میلیاردریال در مرداد سال جاری اظهار داشت: اعتبار خط انتقال گاز به نهبندان معادل پنج سال اعتبارات استانی است که اقدام بی نظیری بوده و به همت دولت سیزدهم و دستور رئیس جمهور شهید رقم خورد.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: هفته دولت سال جاری بیشتر از ۴۵۰ پروژه دستگاههای اجرایی در قسمت روستایی افتتاح می گردد که نشان دهنده تحول جدی و کارساز برای روستاییان است.
وی اظهار داشت: اگر ادعا می نماییم بخشی از توسعه و پیشرفت کشور بر پایه توجه به مناطق روستایی و عشایری است این مورد در دولت سیزدهم نماد دیگری پیدا کرد.
عباس زاده اضافه کرد: نمونه آن تقویت توان عملیاتی دهیاری ها بعنوان پیشانی خدمات رسانی به مردم بوده که قابل تقدیر است و امیدواریم این رویکرد و تمایل به رفع مشکلات مردم در روستاها با قوت و انگیزه بیشتری ادامه یابد.
وی ضمن اشاره به افتتاح ۱۹۵ پروژه هفته دولت در حوزه دهیاری های استان بیان نمود: در این هفته پروژه آبرسانی به ۳۰ روستای استان به بهره برداری می رسد.
معاون عمرانی استاندار اظهار داشت: یکی از نخستین طرح های دولت سیزدهم آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در سطح کشور بود که در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت و در استان خراسان جنوبی هم فاز اول این طرح در دست اجراست که امیدواریم تا دهه فجر به پایان برسد.
وی اضافه کرد: امروز ۱۵ دستگاه ماشین آلات با اعتبار حدود ۳۶۰ میلیاردریال تحویل دهیاری های خراسان جنوبی شد و با ظرفیت اعتباری ۷۷۰ میلیاردریال تا پایان سال جاری ۴۰ تا ۵۰ دستگاه ماشین آلات جدید به ناوگان حوزه عمران روستایی استان افزوده خواهد شد که امیدواریم سبب ارتقای سطح خدمات به مردم و توانمندسازی دهیاری ها برای خدمت رسانی بهتر به روستاییان باشد.

منبع: