شهرداری اهواز پس از ۱۵ سال در اجرای طرح بازآفرینی شهری چه دستاوردی داشت؟

به گزارش آبنما کار، اهواز: مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز با اشاره به اینکه طرح مطالعات بازآفرینی شهری اهواز پس از ۱۵ سال بروزرسانی شده است اظهار داشت: ۶۲ محله به مساحت سه هزار و ۳۶۸ هکتار در مطالعات طرح بازآفرینی شهری اهواز دیده شده است.
سید نورالله موسوی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هفته آینده مطالعات بازآفرینی شهری اهواز ابلاغ خواهد گردید بیان نمود: ۱۷ درصد مساحت کل شهر در مطالعات جدید شامل بافت های فرسوده است.
وی اظهار داشت: قبل از تدوین مطالعات بازآفرینی شهری جدید اهواز ۱۱ محله در مساحت یکهزار هکتار در این طرح قرار داشتند که ظرف یک سال قبل مطالعات جدید بازآفرینی شهری اهواز تهیه و تدوین شد.
موسوی افزود: شورای برنامه ریزی استان و کمیسیون ماده پنج این مطالعات را تصویب کردند و در نهایت به علت این که اهواز یک کلانشهر است احتیاج به تاییدیه شورایعالی معماری و شهرسازی ایران داشت.
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز اظهار نمود: پس از گذشت هشت ماه، تایید نهایی شورایعالی معماری و شهرسازی ایران دریافت و هفته دیگر ابلاغ خواهد گردید.
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز افزود: تمام دستگاههای استان زیر مجموعه ستاد بازآفرینی شهری هستند و برای اجرای طرح بازآفرینی شهری باید همکاری کنند.
موسوی اضافه کرد: هر سال در بودجه کشور منابع خاصی برای بازآفرینی شهری در نظر گرفته می شود و بر مبنای نیاز شهر نوسازی بافت های فرسوده، مباحث اجتماعی و زیست محیطی یک محله بروزرسانی و تکمیل می شود.
وی با اشاره به اینکه طرح مطالعات بازآفرینی شهری اهواز پس از ۱۵ سال بروزرسانی شده است افزود: هفته گذشته دولت یکهزار میلیاردریال برای اجرای طرح های عمرانی و نوسازی مناطق کم برخوردار اهواز اختصاص داد.
به گزارش آبنما کار به نقل از خبرگزاری ایرنا، منابع مالی بهسازی و استقامت بخشی مناطق محروم و خطرآفرین بر مبنای محله هایی که در مطالعات بازآفرینی شهری دیده می شود تخصیص می یابد.
در این طرح بازآفرینی محله ها بر مبنای استقامت بناها، میزان دسترسی به فضاهای عمومی و خدمات رسان و یا خیابان کشی ها بررسی می شوند.
مخاطرات طبیعی در مطالعات بازآفرینی شهری اهواز در مناطقی همچون منبع آب دیده شده است.

منبع: