فرمانداری سنندج: فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان انتقال پیدا کند

به گزارش آبنما کار، کردستان فرماندار سنندج، بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و خواهان برگزاری برنامه های دفاع مقدس با رویکرد مردمی و انتقال این فرهنگ به نسل جوان شد.
حسن عسکری امروز (۲۰شهریور) در جلسه هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس شهرستان سنندج اظهار نمود: شهدا در ایام سخت با شجاعت در مقابل دشمنان ایستادند و جان خویش را برای دفاع از این مرز و بوم فدا کردند و این رشادت ها و از خودگذشتگی های رزمندگان در طول ۸ سال جنگ تحمیلی، یادگارهای ارزشمندی از ایثار و فداکاری را در تاریخ ایران به ثبت رسانده است.
ایشان در ادامه اضافه کرد: جنگ به خودی خود امری ناخوشایند و همراه با خشونت است، اما دفاع مقدس برای کشور و انقلاب اسلامی برکات زیادی به همراه داشت. این دفاع باعث شد که ما به خودکفایی برسیم و ابهت قدرت های شرق و غرب را در هم بشکنیم.
عسکری با تاکید بر اهمیت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان، اظهار داشت: ضروری است برکات دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود و از شهدا و سیره اخلاقی آنها برای جوانان یاد نماییم، باآنکه در طول سال باید از شهدا یاد نماییم، اما هفته دفاع مقدس فرصتی ویژه برای پرداختن به این مورد است.
او همینطور از مدیران دستگاههای اجرایی خواست تا در برنامه های این هفته حضوری فعال داشته باشند و فضاهای شهری و اداری را با محوریت دفاع مقدس مزین کنند.
عسکری در قسمت دیگری از سخنان خود به اهمیت برگزاری برنامه ها به شکل مردمی و با محوریت جوانان اشاره نمود و اظهار داشت: مسؤلان استانی و شهرستانی در یک روز مشخص در قسمت ها و روستاها حضور پیدا کرده و پروژه های شاخص را افتتاح کنند. همینطور یادواره شهدا در مناطقی که تابحال برگزار نشده، برنامه ریزی و اجرا شود و دستگاههای اجرایی با هماهنگی بنیاد شهید با دو خانواده شهید در رابطه با حوزه خود دیدار کنند.
در این نشست، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج، هم با تاکید بر ادامه راه شهدا اظهار داشت: خدمت صادقانه و بی منت به مردم ادامه راه شهدای بزرگوار است و خواست اصلی شهدا از مسؤلان، خدمتگزاری به مردم است.
وی از تمام دستگاه ها و مسؤلان خواست تا در این راه گام بردارند و برنامه های هفته دفاع مقدس را با اخلاص اجرا کنند.

منبع: