دوبلوری که نقش خودش را بازی کرد

به گزارش آبنما کار، حسین عرفانی پس از پنج دهه فعالیت در زمینه دوبله، از معدود و شاید تنها هنرمندی است که در سالهای آخر فعالیتش در یک سریال مقابل دوربین رفت و اتفاقا نقش خودش ـ بک مدیر دوبلاژ ـ را هم بازی کرد. او حتی در فیلم سینمایی «سینما نیمکت» هم نقش خویش را ایفا کرده بود.
حسین عرفانی پس از پنج دهه فعالیت در زمینه دوبله، در سالهای آخر فعالیتش در سریال «بیمار استاندارد» نقش خویش را که یک مدیر دوبلاژ بود، ایفا کرد. می گفت فرصت فعالیت در زمینه بازیگری به علت تمرکز بر دوبله کمتر برایش پیش آمده با این وجود دو بار در نقش یک دوبلور مقابل دوربین رفت.
مسعود ردایی ـ تهیه کننده سریال های «عالیجناب» و «بیمار استاندارد» ـ بمناسبت ششمین سال درگذشت این هنرمند یادی از حضورش در این سریال به کارگردانی سعید آقاخانی داشت.
ردایی اظهار داشت: در سریال «بیمار استاندارد» با آقای حسین عرفانی همکاری داشتیم و ایشان در نقش آقای ثابتی، مدیر یک استودیو هنری بازی داشتند. نحوه تسلط ایشان در صدا و دوبله، بر توانایی های خاص بازیگری خودشان می افزود. سعید آقاخانی کارگردان سریال، ایشان را پیشنهاد دادند که آقای حسین عرفانی در ایفای نقش مورد نظر، بسیار مناسب بودند.

حسین عرفانی و ایفای نقش یک رقیب انتخاباتی در «عالیجناب»

وی در ادامه به همکاری باردیگر با حسین عرفانی در سریال «عالیجناب» به کارگردانی سام قریبیان در سال ۹۶ اشاره نمود و خاطرنشان کرد: ارتباط و همکاری در سریال «بیمار استاندارد» سبب شد تا در سریال «عالیجناب» به کارگردانی سام قریبیان هم از هنر بازیگری و صدای فوق العاده ایشان استفاده نماییم. آقای حسین عرفانی در سریال «عالیجناب» که در نمایش خانگی انتشار یافت، در نقش مهندس عباس صفاریان رقیب انتخاباتی دکتر ملک (با بازی حسین پاکدل) ایفای نقش کردند.
این تهیه کننده در رابطه با همکاری با حسین عرفانی اینچنین اظهار داشت: نحوه برخورد مودبانه که حاکی از دانش و تبحر خاص ایشان در حرفه صدا و بازیگری بود، زبانزد تمامی هنرمندان و عوامل تولید سریال بود و حیف شد که این هنرمند عزیز در میان ما نیست و از وجود پر از دانش و حرفه ای او بی بهره هستیم.
زنده یاد حسین عرفانی و سام قریبیان در سریال «عالیجناب»