شروع ترخیص اتوبوس های وارداتی از بندر شهید رجایی

به گزارش آبنما کار، رئیس کل دادگستری هرمزگان از آغاز روند ترخیص و تحویل اتوبوس های شهری وارداتی بعد از سه سال معطلی در بندر شهید رجایی با اقدام و پیگیری دستگاه قضایی اطلاع داد.
به گزارش آبنما کار به نقل از خبرگزاری ایرنا، مجتبی قهرمانی روز شنبه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: به دنبال گزارش های رسیده بر مبنای واردات ۴۳ دستگاه اتوبوس شهری و بیشتر از سه سال معطلی آنها در بندر شهید رجایی بندرعباس، بیستم شهریور ماه سال جاری با صدور دستور ویژه قضایی از ادارات استاندارد، بنادر و دریانوردی، گمرکات و اموال تملیکی خواسته شد ضمن پیگیری سریع موضوع، برای تعیین تکلیف و ترخیص این اتوبوس ها با عنایت به نیاز مبرم ناوگان حمل و نقل شهری اقدام نمایند.
وی تصریح کرد: در این دستور به دادستان مرکز استان هرمزگان هم مأموریت داده شد با ورود به مبحث و بررسی دلایل تأخیر به وجود آمده در ترخیص اتوبوس های وارداتی، ادارات متولی و صاحبان کالا را مکلف کند که به سرعت، فرایند ترخیص این اتوبوس ها را انجام دهند.
قهرمانی خاطرنشان کرد: دادستان مرکز استان بر روند ترخیص این اتوبوس های وارداتی تا زمان تحویل آنها به سفارش دهنده و صاحب کالا نظارت می کند و نظارت بر ساماندهی تمامی اموال متروکه موجود در بنادر و گمرکات استان مورد تاکید است.

منبع: