آبنما کار: به گزارش آبنما کار، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تکیه بر اینکه پروژه راه آهن چابهار- زاهدان هیچگاه تعطیل نبوده است، اظهار داشت: طی سفر قبلی هیئت دولت به استان سیستان و بلوچستان و رفع مشکلات موجود، ریل گذاری پروژه بعد از حدود 2 سال از سر گرفته شد.
عباس خطیبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اضافه کرد: پروژه راه آهن چابهار- زاهدان همچون همه پروژه های دیگر کشور در این زمینه دارای سه بخش فعالیتی شامل زیرسازی، ساختمانی (احداث ایستگاه ها) و روسازی (خطوط و ارتباطات آن) است.
وی با اشاره به شروع عملیات اجرائی این پروژه از اواخر سال ۹۲ اشاره کرد: این پروژه در همه این سال ها همیشه فعال بوده و هیچ وقت تعطیل نبوده است، اما اتفاقی که در دو ماه گذشته افتاده این بوده که ریل گذاری و عملیات بخش روسازی پروژه مجدد شروع شده است.
وی اضافه کرد: بدین سبب اطلاق این که کل پروژه تعطیل بوده درست نیست و در ماه های گذشته درباب زیرسازی و ساخت ایستگاه درحال فعالیت بودیم.
خطیبی با اعلان اینکه در حوزه ریل گذاری در ماه های گذشته مشکلاتی وجود داشته و کار انجام نمی شده است، افزود: با رفع مشکلات، عملیات ریل گذاری مسیر خاش به ایرانشهر در مسافرت قبلی هیأت دولت به سیستان و بلوچستان در حدود دو ماه گذشته مجدد از سر گرفته شد.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تأکید بر این که باید شرایط زیرسازی فراهم گردد تا امکان ریل گذاری داشته باشیم، افزود: این پروژه هیچ گاه تعطیل نبوده است، اما موضوع ریل گذاری و روسازی در محدوده خاش به ایرانشهر مدتی به دلایلی تعطیل بوده و قادر به انجام کار نبودیم.
وی گفت: با سفر قبلی هیأت دولت به این استان و رفع اشکال یاد شده، در همین فاصله زمانی دو ماهه ۲۸ کیلومتر ریل گذاری انجام شد.
خطیبی اشاره کرد: مطابق هدف گذاری انجام شده و در صورت تامین منابع مالی که در مسافرت هیأت دولت به استان سیستان و بلوچستان وعده داده شد، این پروژه مهم تا اواخر سال ۱۴۰۴ و حداکثر اوایل ۱۴۰۵ به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان داشت: تکمیل این پروژه به قیمت امروز نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.
منبع: آبنما کار