افزایش ۶ درصدی تردد وسایل نقلیه در مردادماه سال جاری

به گزارش آبنما کار، معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: بیشتر از ۷۰ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۴۶ وسیله نقلیه بین شهری در مردادماه سال جاری در راه های بین شهری کشور تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۶ درصدی داشته است.
به گزارش آبنما کار به نقل از خبرگزاری ایرنا از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، محمد تیموری، عنوان کرد: بیشتر از ۷۰ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۴۶ وسیله نقلیه بین شهری در مردادماه سال جاری در راه های بین شهری کشور تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۶ درصدی داشته است.
وی اضافه کرد: بر مبنای اطلاعات دریافتی از سامانه های هوشمند حمل و نقل، سامانه ترددشماری برخط (سانت)، سامانه داده کاوی اطلاعات پاپ خوان (داپ) و داده های تلفن همراه، متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۸ درصد افزایش داشته که نشان دهنده افزایش سفرها امسال نسبت به سال قبل است.
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: تردد کل وسایل نقلیه در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۴درصدی داشته است.
تیموری با اشاره به اینکه بیشترین افزایش ترددها در مدت زمان یاد شده در ارتباط با استانهای ایلام، کرمانشاه و لرستان بود، اظهار داشت: استان ایلام با ۴۳ درصد، کرمانشاه ۴۱ درصد و لرستان با ۳۱ درصد بیشترین تردد را داشتند و کمترین تردد در ارتباط با استانهای خراسان شمالی، قم، آذربایجان غربی به ترتیب با ۶ درصد، ۴ درصد و یک درصد ثبت شده است.
وی در مورد بیشترین و کمترین تردد بین استانی وسایل نقلیه بیان نمود: بیشترین تردد در ۲۶ مردادماه با ۲ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۷۴۳ وسیله نقلیه هم زمان با شروع سفرهای ایام اربعین حسینی و کمترین تردد هم در ۲۰ مردادماه با یک میلیون و ۹۸۴ هزار و ۷۱۰ وسیله نقلیه به ثبت رسید.
به گفته معاون برنامه ریزی سازمان راهداری، در مدت زمان یاد شده، استانهای قزوین، مازندران، مرکزی، قم، گیلان، مقصد سفر استانهای تهران و البرز بود و حدود ۷۶ درصد از سفرهای وسایل نقلیه انباشت شده در استان مازندران از مبدأ استانهای تهران، البرز، خراسان رضوی، گلستان و اصفهان صورت گرفته است.
تیموری اظهار داشت: همینطور هم زمان با ایام اربعین حسینی حدود ۵۲ درصد از وسایل نقلیه ای که در استان ایلام انباشت شده بودند، از استانهای تهران، البرز، خراسان رضوی، اصفهان و قم بودند.

منبع: