استاندار کرمان: واگذاری زمینهای طرح ملی مسکن در جنوب استان سرعت گیرد

به گزارش آبنما کار، کرمان: استاندار کرمان با اشاره به چالش های تامین زمین در واگذاری برای طرح ملی مسکن به سبب جمعیت بالای 500 هزار نفری در استان اظهار داشت: واگذاری زمین در نقاط مختلف خارج از شهر کرمان تا حالا به خوبی انجام شده است، اما در جنوب استان باید سرعت بیشتری پیدا کند.
به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در نشست ستاد جوانی جمعیت و پشتیبانی از خانواده استان همین طور از واگذاری سه هزار زمین در رفسنجان در ایام آینده آگاهی داد و اضافه کرد: این کار باید هر چه سریع تر صورت گیرد.
وی همین طور بر اهمیت زیرساخت سازی پس از واگذاری زمین اصرار کرد و اظهار داشت: اعتبارات لازم برای انجام عملیات زیرساختی آماده و ساخت خیلی از زمینهای واگذار شده شروع شده، زیرساخت های آنها نیز درحال پیشرفت است.
استاندار کرمان درباب تامین سبد غذایی برای زنان حامله نیز اشاره کرد: وظیفه دستگاه های پشتیبانی کننده است که نیازهای خاص را شناسایی و در صورت لزوم کمک کنند.
وی همین طور به موضوع نگهداری حیوانات خانگی اشاره و با اعلان اینکه ترویج آموزه های دینی دراین زمینه لازمست، بیان کرد: دراین زمینه باید گزارشی تهیه و محتوای آموزشی بر طبق دلیلهای علمی و اجتماعی تولید شود.

جزییات اجرای طرح جوانی جمعیت در کرمان

نشست ستاد جوانی جمعیت و پشتیبانی از خانواده استان کرمان مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز در این جلسه اضافه کرد: تا حالا در عرصه طرح جوانی جمعیت در شمال استان کرمان نزدیک به ۲۳ هزار و ۷۹۴ نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۲۵۳ خانواده دارای سه فرزند و ۶ هزار و ۵۴۱ خانواده دارای چهار فرزند هستند.
رضا حافظی افزود: تا حالا در حوزه واگذاری قطعه های مختلف و زمین ها، هشت هزار و ۴۲۳ قطعه زمین اختصاص یافته و نزدیک به یکهزار و ۱۰۰ قرارداد واگذاری به متقاضیان ارائه شده، همین طور ۴۹۳ قطعه زمین در شهر ماهان در طرح جوانی جمعیت واگذار شده است.
وی بیان کرد: نیمی از ثبت نامی های موجود در سایت از سطح شمال استان بود که درحال افزایش و انجام است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اشاره کرد: از کل ۲۳ هزار نفر ثبت نامی، بالاتر از هفت هزار و ۵۲۶ نفر متعلق به شهرستان کرمان است که یک سوم کل آمار را شامل می شود و نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ قطعه زمین در این شهرستان واگذار شده است.
وی در ادامه به جزئیات ثبت نام خانواده ها در شهرستان کرمان اشاره نمود و اظهار داشت: در این شهرستان پنج هزار و ۵۷۶ خانواده دارای سه فرزند وجود دارد که از این تعداد، یکهزار و ۳۱۵ نفر در شهر کرمان و ۲ هزار و ۷۲۷ نفر در شهر ماهان ثبت نام کرده اند؛ همین طور ۲ هزار و ۱۳ نفر از خانواده ها دارای چهار فرزند هستند که ۴۱۹ نفر از آنان در کرمان و ۹۹۰ نفر در ماهان ثبت نام کرده اند.
حافظی اشاره کرد: تا حالا یکهزار و ۶۲ قطعه زمین به شهرستان کرمان اختصاص یافته و نزدیک به ۳۴۰ قرارداد نیز در شهر کرمان منعقد شده است.