حل مشکلات جهانی به کمک گفت و گوی ادیان

به گزارش آبنما کار، یک رایزن فرهنگی اظهار داشت: فعالان دینی از دریچه گفت و گوی ادیان قادر به حل چالش های روز جهانی از مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی خواهند بود؛ مسئله ای که اثرگذاری آن به عنوان راهکاری موثر در دسترسی به دیپلماسی فرهنگی است.
علی اصغر عامری – از اعضاء شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت و گوی ادیان- در گفت و گو با ایسنا، درباره ی اتفاقاتی که در دنیای امروز رخ می دهد و جریاناتی که در غزه و فلسطین و لبنان از طرف رژیم صهیونیستی صورت می گیرد اظهار داشت: فعالان دینی از قدرت اثرگذاری بسیاری برای نزدیک کردن ملت ها به یکدیگر برخوردار می باشند. اگر سیاست گذاران بدنبال دست یابی به دیپلماسی فرهنگی و در ابعاد بعدی آن، دیپلماسی عمومی هستند باید توجه ویژه ای به گفت و گوی ادیان داشته باشند.
این رایزن فرهنگی، کوشش برای شناسایی چالش های روز جهان و از طرفی دغدغه های مشترک انسانی را یکی از قدمهای نخست برای کسب موفق دراین زمینه عنوان نمود و افزود: باتوجه به اهمیت این مسئله، جمهوری اسلامی ایران به گفت و گوی ادیان به عنوان یکی از ابزارهای پرتوان در برقراری تعامل و دوستی هرچه بیشتر میان ادیان مختلف نگاه می کند، مسئله ای که از دو جهت داخلی و خارجی باید به آن پرداخت.
عامری اظهار داشت: جلسات شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت و گوی ادیان نیز با چنین هدفی از طرف سازمان فرهنگ و ارتباطات دنبال می شوند. این شورا بدنبال دست یابی به یک همکاری و هماهنگی مشترک میان رهبران و پیروان ادیان مختلف مختف است. با تحقق چنینی هدفی حتی قادر به موضع گیری مشترک دربرابر دغدغه های جهانی خواهیم بود، مواردی که همچون مهم ترین آنها می توان به جنایات رژیم صهیونیستی اشاره نمود.
او افزود: بوسیله اهدافی که در برگزاری این جلسه ها دنبال می شود قادر به حل تدریجی مشکلات دامن گیر بشریت خواهیم بود؛ کوشش برای به ثمر رساندن برنامه ریزی های برآمده از نشست های این شورا اقدام بسیاری است که ضرورت بسیاری در ادامه آن احساس می شود، چونکه استمرار آن بسیار راه گشا خواهد بود.

منبع: