تنها ایستگاه هواشناسی مرکز پایتخت در خطر نتایج بلندمرتبه سازی

به گزارش آبنما کار، مدیرکل هواشناسی استان تهران اظهار داشت: ایستگاه هواشناسی ژئوفیزیک دانشگاه تهران بعنوان تنها ایستگاه هواشناسی در منطقه مرکزی شهر با سابقه ۶۰ سال فعالیت، در خطر نتایج بلندمرتبه سازی است که منجر به بروز خطا در ثبت پارامترهای جَوی و پیشبینی ها در پایتخت می شود.
به گزارش آبنما کار به نقل از خبرگزاری ایرنا از هواشناسی استان تهران، «مازیار غلامی» در دیدار عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از وظایف ذاتی سازمان هواشناسی کشور و ادارات کل هواشناسی استان ها اندازه گیری کمیت های هواشناسی و پایش جو به کمک ایستگاه های هواشناسی است.
وی اضافه کرد: این ایستگاه ها با ثبت پارامترهای جوی، داده ها و اطلاعاتی تولید می کنند که از آنها برای صدور پیشبینی و هشدارهای هواشناسی با هدف محافظت از جان و مال مردم از خطر مخاطرات جوی استفاده می شود.
مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: ایستگاه هواشناسی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تنها ایستگاه هواشناسی در منطقه مرکزی شهر تهران با پشتوانه بیشتر از ۶۰ سال آمار هواشناسی است که پس از ایستگاه مهرآباد قدیمی ترین ایستگاه هواشناسی تهران است.
غلامی، بلندمرتبه سازی در اطراف ایستگاه هواشناسی ژئوفیزیک و عدم رعایت حریم ایستگاه را منجر به خطا در تولید داده های حاکمیتی کشور دانست که می تواند منجر به خطا در پیشبینی و هشدارهای هواشناسی در پایتخت شود.

«امانی» عضو شورای اسلامی شهر تهران هم در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت اندازه گیری های هواشناسی، از ساخت و سازهای این چنینی به وسیله دانشگاه تهران اظهار تاسف کرد و اظهار داشت: این اقدامات دور از شان پرارزش دانشگاه تهران است.
وی قول مساعد برای پیگیری مبحث از راه شهردار تهران و هم رئیس شورای اسلامی شهر تهران داد.